Czy depilacja laserowa boli?

Laserowa depilacja to zabieg, który zyskuje coraz większą popularność. Wszystko za sprawą wysokiej skuteczności tej metody usuwania owłosienia. Pozwala ona niemalże raz na zawsze pozbyć się niechcianych włosów. Jednakże wiele osób wciąż zadaje sobie jedno bardzo ważne pytanie – czy depilacja laserowa boli? Odpowiedź nie jest taka prosta…

Jak wygląda zabieg depilacji laserowej?

Jak przebiega depilacja laserem wspominaliśmy już kilkukrotnie. Szczegóły na temat działania lasera w czasie zabiegu można przeczytać tutaj. W dużym skrócie – depulacja laserowa polega na naświetlaniu włosów wiązką lasera o długości fali 805nm. Dzięki naturalnemu barwnikowi w skórze, tkanki pochłaniają energię, która następnie uszkadza mieszki oraz komórki odpowiedzialne za ich odbudowę. To skutecznie zapobiega odrastaniu włosów.

A co z bólem w czasie depilacji laserowej?

Nowoczesne lasery są skonstruowane w taki sposób, aby maksymalnie minimalizować dyskomfort w czasie zabiegu depilacji laserowej. Przykładowo – wykorzystywany w naszym gabinecie laser Light Sheer podczas zabiegu chłodzi miejsce oddziaływania wiązki. Zimno skutecznie ogranicza odczucie bólu.

W każdym szanującym się gabinecie medycyny estetycznej standardem są również okłady. Jeśli odczucie dyskomfortu jest zbyt silnie odczuwane, osoba wykonująca zabieg depilacji laserowej przerwie pracę, aby go przyłożyć i przynieść ulgę.

Laserowa depilacja – przygotowania

Aby zminimalizować szansę na odczuwanie bólu podczas zabiegu warto do depilacji laserowej przygotować się wcześniej. Ciemna skóra pochłania więcej energii, a więc reakcja na wiązkę jest silniejsza i bardziej gwałtowna. To może powodować nieprzyjemne doznania. Oczywiście z karnacją nic zrobić się nie da. Jednak warto przed planowanym zabiegiem przez kilka tygodni nie korzystać zbyt obficie ze słońca oraz unikać solarium. Opalenizna może przyczynić się do powstawania oparzeń podczas zabiegu depilacji laserowej.

A co po zabiegu?

Dolegliwości po zabiegu nie są zbyt częste. Pacjenci częściej donoszą o uczuciu swędzenia niż o bólu. Jest to całkowicie naturalne i nie należy się wtedy obawiać.

Miejsca po depilacji laserowej mogą być za to mocniej wrażliwe przez kilka dni. Z tego powodu należy o nie bardzo dbać. Jest to jednak temat na zupełnie inny materiał.

Czy należy obawiać się bólu podczas depilacji laserem?

Oczywiście każdy człowiek inaczej odczuwa i odbiera ból. Jest to kwestia indywidualna i nie można wskazać jednoznacznego wzorca. Jednak obiektywnie depilacja laserow nie jest zabiegiem, który zbyt często oceniany jest jako bolesny. Wręcz przeciwnie! Bardzo wiele pacjentek zauważa, że klasyczny depilator lub wosk bywają znacznie gorsze w doznaniach niż zabieg depilacji laserowej. Nie ma się więc czego obawiać.